نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7994
-
الف
+

اول نمره عمومی کانکور افغانستان: می‌خواهم یک داکتر خوب شوم/ با پشتکار و تلاش مقام آوردم

اول نمره عمومی کانکور می‌گوید، یگانه آرزوی من خدمت به مردم است و دوست دارم تا مقاطع بالا درس بخوانم و یک دکتر خوب شوم.

به گزارش آی فیلم2، در هجده سال اخیر و گزار از جنگهای خونین داخلی، تحصیل و علم رشد خوبی در افغانستان داشته و همه ساله تعدادی از نخبههای افغانستانی در آزمونهای علمی داخلی و خارجی با کسب درجه افتخار برای کشور خود افتخار میآفرینند.

در این میان پروسه کانکور که یک روند سرنوشتساز برای میلیونها دانشآموز افغانستانی محسوب میشود، چهرههای نخبهای را نمایان کرد که با اندکترین امکانات و زندگی پر از مشقت و سختی توانستند در جمع برترینهای کانکور باشند.

با این حال در سالجاری نیز پروسه کانکور در ولایتهای افغانستان برگزار شد و هزاران دانشآموز برای راهیابی به دانشگاهها و دانشکدههای مختلف به رقابت پرداختند که در نتیجه «احمد راشد» دانشآموز ممتاز از ولایت هرات توانست با کسب 350 نمره لقب اول نمره عمومی کانکور سال را بهدست بیاورد.

«احمد راشد» اول نمره عمومی کانکور در گفتوگو با آی فیلم2 اظهار داشت: یگانه دلیل موفقیت من و راهیابی به کانکور آن هم به درجه اول نمره عمومی، تشویق خانواده، پشتکار و تلاشهای خودم بود.

راشد که متولد سال 1380 در ولایت هرات است، می گوید یگانه آرزوی من خدمت به مردم است و دوست دارم تا مقاطع بالا درس بخوانم و یک داکتر خوب شوم.

اول نمره عمومی کانکور، داکتری را رشته دلخواه خود خواند و افزود: اولین انتخاب و بهترین گزینه مورد علاقه من طب معالجوی (داکتری) بود که خوشبختانه موفق شدم به این آرزوی خود برسم.

راشد گفت: از حکومت میخواهم تا به وعدههای خود در بخش فراهمسازی زمینه تحصیلات و بورسیهها برای نخبگان کانکور عمل کند تا آنها بتوانند یک فرد خوب و مفید برای جامعه به بار بیایند.

او تأکید کرد: جوانان افغانستان باید با پشتکار و تلاش درس بخوانند تا این کشور را به بلندای موفقیت و شگوفایی برسانند.

وی در پایان اظهار داشت: در کنار تحصیلات و فعالیتهای درسی آرزو دارم تا صلح پایدار و سرتاسری در افغانستان عزیز ما برقرار شود.

درپیوند با این خبر بخوانید:

نتایج کانکور سراسری افغانستان در سال 1398اعلام شد+مقام های برتر

درخشش دانشجویان مهاجر افغانستانی درامتحان کانکور ماستری ایران

ا ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر